Od kwietnia mieszkańców stolicy czekają zmiany w sposobie korzystania z biletów nabywanych przez aplikację mobilną
Już 2 kwietnia wejdą w życie zmiany w korzystaniu z biletów nabywanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Mieszkańcy stolicy będą mogli nabyć dowolną ilość różnych biletów oraz kasować ten, który w danym momencie jest przydatny. W pojazdach komunikacji miejskiej znajdą się specjalne kody QR.
Nowe zasady wejdą w życie 2 kwietnia
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął montaż naklejek QR z kodami w środkach komunikacji miejskiej, w tym również w wagonach Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckiej. Z dniem 2 kwietnia wchodzą w życie nowe zasady korzystania z biletów zakupionych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Warszawiacy będą mogli nabyć większą ilość biletów, a wybrany z nich skasować bezpośrednio przed przejazdem.
Kasowanie polegać będzie na zbliżeniu telefonu do kodu QR znajdującego się w pojeździe lub na stacji metra. W przypadku autobusów i tramwajów naklejki znajdować się będą naprzeciwko wszystkich drzwi, zaś w przypadku pojazdów dwukierunkowych, takich jak wagony metra i kolejowe, oraz niektóre składy tramwajowe, będę się one znajdować tuż obok pary drzwi. Natomiast na stacjach metra kody będzie można odnaleźć przy bramkach i windach.
Większa wygoda dla podróżnych
Jak przekazał Zarząd Transportu Miejskiego, w marcu zakończono montaż czytników kodów QR na stacjach centralnego odcinka M2 (na pozostałych liniach, czytniki te zamontowano już wcześniej), czyli na stacji Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński. Podróżni będą mogli odnaleźć je przy bramkach bagażowych przy wejściach na peron. Czytniki pozwalają na otworzenie bramki, zarówno za pomocą tradycyjnych biletów, jak i za pomocą tych zakupionych za pośrednictwem aplikacji mobilnej, poprzez zbliżenie do nich kodu QR.
Bilety nabywane przez aplikację, mają tę zaletę, że można je automatycznie przedłużyć. Po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji przez minutę będzie wyświetlał się licznik pokazujący upływający czas. Na trzy minuty przed końcem ważności biletu, aplikacja wysyła do podróżnego informujący go o tym komunikat. Może on wówczas nabyć następny bilet, lub jeżeli nabył ich większą ilość – kolejny aktywuje się automatycznie. Przedłużenie biletu nie będzie się wiązało z koniecznością ponownego zeskanowania kodu.
I bardzo pozytywnie, zmiana na plus