Zmiany w zimowym rozkładzie lotów Ryanaira z Warszawy-Modlin
W ostatni piątek irlandzki przewoźnik lotniczy, Ryanair, ogłosił redukcję liczby lotów z lotniska Warszawa-Modlin dla zimowej siatki połączeń. Firma podjęła decyzję o skreśleniu 10 tras oraz zmniejszeniu liczby lotów na 13 innych trasach. W rezultacie, całkowita liczba lotów na zimę 2023/2024 z tego lotniska będzie o 20 procent mniejsza – wynika to z komunikatu wydanego przez Ryanair.
Dyrektor generalny firmy, Eddie Wilson, poinformował o anulowaniu połączeń do takich miejsc jak Belfast, Bristol, Kolonia, Kowno, Manchester i Piza. Dodatkowo, na „siedmiu kluczowych trasach miejskich” do Londynu, Dublina, Sztokholmu, Wiednia, Mediolanu, Paryża i Brukseli zostanie zmniejszona częstotliwość lotów.
Ryanair zaznaczył w swoim oświadczeniu, że te zmiany w zimowym harmonogramie mogą oznaczać utratę 200 miejsc pracy. Zdaniem firmy, można było uniknąć znaczącego spadku ruchu i połączeń z Modlina oraz całego regionu Mazowsza, gdyby zarządzający lotniskiem Warszawa-Modlin (który przez 2 lata unikał podpisania umowy) zgodził się na długoterminową umowę rozwojową z Ryanair – największym klientem lotniska.
Według irlandzkiego przewoźnika, mimo zaprezentowania przez Ryanair wielu propozycji rozwoju, które mogłyby podwoić ruch pasażerski w Modlinie i doprowadzić do znacznego wzrostu dla tego lotniska i całego regionu Mazowsza, zarząd Modlina nieakceptowalnie odrzucił wszystkie możliwości zawarcia umowy. Ryanair uważa, że to jest szkodliwe dla lokalnej komunikacji, miejsc pracy i gospodarki. Potwierdzeniem tego jest obecna redukcja połączeń do/z Modlina na zimę 2023/2024.
Na koniec, Ryanair zapewnił, że pomimo wprowadzonych cięć, nadal będzie realizować ponad 290 lotów tygodniowo do/z lotniska Warszawa-Modlin.