Wypozycjonuj swoją firmę!

Wypozycjonuj swoją firmę!
źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych działań w sieci, które ma zdecydowanie największy wpływ na wyniki finansowe prowadzonej przez siebie działalności. Mimo iż efektywność działań SEO (Search Engine Optimization) jest bardzo wysoka, to niestety łączy się także z jedną, dość poważną wadą – poziomem skomplikowania. Proces ten w świecie marketingu internetowego jest uznawany za zdecydowanie najtrudniejszy i najdłuższy, dlatego też zdecydowanie warto przekazać jego wykonanie wyłącznie wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym SEO. Etapów do wykonania jest kilkaset – wszystkie są równie ważne z punktu widzenia ostatecznego efektu, a każdy z nich ma bezpośredni lub pośredni wpływ na rezultat i efektywność całego procesu. Warto poznać go z bliska.

Czym w ogóle jest pozycjonowanie?

Większość internautów w naszym kraju do przeszukiwania internetu wykorzystuje amerykańską i popularną wyszukiwarkę Google. W jej zasobach znajdują się w zasadzie wszystkie ogólnodostępne strony internetowe – zarówno te niszowe i przeznaczone dla wąskiej grupy odbiorców, jak i te sławne i lubiane wśród użytkowników internetu. Każda strona ma w listingu Google SERP (Search Engine Results Page) swoją z góry ustaloną pozycję. Pozycjonowanie ma ją poprawić.

Za obliczenie pozycji konkretnej warszawskiej witryny odpowiada skomplikowany algorytm Google, który przeprowadza tysiące obliczeń na podstawie szczegółowych parametrów dotyczących każdej witryny. Ocenia między innymi czas przebywania internauty na stronie oraz liczbę otwieranych przez niego stron czy też częstotliwość powrotu, a także setki innych parametrów. Wszystkie mają ogromne znaczenie i są tak samo istotne. Co ciekawe – algorytm jest tajny. Zasady działania i obliczenia pozycji nie są jawne, dlatego firma przeprowadzająca pozycjonowanie musi opierać się na własnym doświadczeniu oraz ogólnikowych zasadach publikowanych przez Google co pewien czas.

Podstawy pozycjonowania w Warszawie

Pozycjonowanie firm Warszawskich dzieli się ze względu na liczbę kroków do wykonania na trzy podstawowe etapy. Dzięki nim firmy realizujące pozycjonowanie są w stanie zaproponować klientom cenę i zaplanować strategię w taki sposób, aby jej efektywność była jak najwyższa.

Pierwszym etapem jest audyt SEO, który niektóre agencje przeprowadzają jeszcze przed podjęciem się współpracy. Polega na dokładnej i wnikliwej analizie kodu źródłowego całej witryny WWW. Dzięki temu pozycjonerzy są w stanie zaplanować kampanię, a także przekazać przedsiębiorcy cenę za usługę lub przewidywany koszt osiągnięcia danej pozycji.

W drugim etapem, znanym w środowisku SEO jako on-site, następuje wcielenie planu w życie poprzez zmianę wszelkich parametrów technicznych danej witryny. To najdłuższy etap, który może zajmować nawet wiele miesięcy w przypadku, gdy strona WWW została już opublikowana i cechuje się dużym poziomem skomplikowania technicznego. To w tym etapie nastąpi nasycenie tekstów frazami kluczowymi bądź zredagowanie nowych, zmiana wyglądu UI oraz UX, a także przyspieszenie całej witryny czy usunięcie z niej zbędnych wtyczek i dodatków pogarszających jakość jej obsługi.

Ostatnim etapem są działania off-site, które przeprowadza się na stronach „trzecich”, poprzez umieszczanie na nich linków zwrotnych. Całkiem niedawno firma Google zmieniła sposób obliczania ich wartości względem konkretnej witryny. Dotychczas liczyła się ich ilość, teraz jednak liczy się ich jakość – linki zwrotne powinny być umieszczane wyłącznie na stronach o dobrej reputacji.