Modernizacja infrastruktury tramwajowej w Warszawie: zniesienie utrudnień na Bródnie i ulicy Filtrowej oraz zakończenie przebudowy przystanków na Obozowej

Modernizacja infrastruktury tramwajowej w Warszawie: zniesienie utrudnień na Bródnie i ulicy Filtrowej oraz zakończenie przebudowy przystanków na Obozowej

Warszawa dostrzega znaczne postępy w zakresie modernizacji swojej infrastruktury tramwajowej. Zakończono remonty na Bródnie i ulicy Filtrowej, co oznacza, że od początku wakacji, pasażerowie mogą korzystać z bezpiecznych i wygodnych platform przystankowych oraz podróżować po kilku kilometrach świeżo odnowionych torów. Na Obozowej, wszystkie przebudowywane przystanki są już gotowe.

Funkcjonariusze zajmujący się transportem publicznym w Warszawie mają pełne ręce roboty podczas tego sezonu budowlanego. Oprócz realizacji nowych projektów torowych, koncentrują się głównie na remoncie tych najbardziej wysłużonych tras tramwajowych. Prace są prowadzone też na kolejnych odcinkach nowych torowisk, w tym na ulicy Rakowieckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 roku. W międzyczasie trwa budowa trasy tramwajowej do Wilanowa.

Od 24 czerwca, linie tramwajowe 15, 35 i turystyczna 36 wrócą na swoje zwykłe trasy, kursując ponownie ulicami Nowowiejską i Filtrową, a zastępcze autobusy linii Z-15 przestaną funkcjonować. To oznacza też zniesienie utrudnień dla kierowców na tym obszarze. Ponadto, na Ochocie przeprowadzono wymianę zużytych szyn oraz zbudowano system odwodnienia, co zapobiega zalaniu torowiska po intensywnych opadach deszczu.

Na Bródnie, od 24 czerwca, tramwaje linii 1, 3 i 4 wróciły do normalnej pracy, co skutkowało zniesieniem utrudnień dla samochodów w tym rejonie. Remont obejmował m.in. wymianę torów wzdłuż ulicy św. J. Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Te prace były niezbędne, biorąc pod uwagę przyszłe obciążenie tej trasy, która w ciągu kilku najbliższych miesięcy stanie się jednym z najbardziej intensywnie eksploatowanych odcinków sieci tramwajowej w Warszawie. Ruch na tej trasie na Annopol będzie wynosił kilkadziesiąt tramwajów na godzinę.

Na ulicy Obozowej ukończono budowę sześciu nowych platform dla pasażerów oraz poszerzenie dwóch innych. Wszystkie nowe wiaty przystankowe mają zielone dachy z rozchodnika. Choć prace nad stałą organizacją ruchu będą trwały przez całe wakacje, nie spowodują większych utrudnień dla pasażerów i mieszkańców.