Intensywne prace na trasie II linii metra – kiedy otworzą nowe stacje?

Intensywne prace na trasie II linii metra – kiedy otworzą nowe stacje?

Niedawno ratusz miasta Warszawa poinformował o postępach w budowie kolejnych odcinków II linii metra. Trasa rozbudowuje się w kierunku wschodnim i zachodnim. Szybki postęp prac jest imponujący, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę niesprzyjające warunki pogodowe. Znamy już przybliżony termin otwarcia nowych pięciu stacji w Warszawie. Szczegóły w tekście poniżej. 

Zaawansowane prace na Bródnie i Zaciszu

W obiegłym tygodniu tarcza TMB Anna zakończyła drążenie tunelu i przebiła się do szybu przy stacji Trocka. To znak, że zakończono ostatniego z sześciu planowanych odcinków na Targówku oraz Bródnie. Ratusz stołeczny informuje, ze teraz budowniczowie mogą skupić się na pracach wykończeniowych i montażowych. Na stacji Kondratowicza trwa konstrukcja schodów prowadzących na peron. Tam też ekipa kończy instalację podstacji energetycznej, która jest niezbędna do prawidłowego kursowania metra. Na Bemowie powstają docelowe słupy oraz antresole. Stacja Bródno ma być największym peronem spośród wszystkich na trasie II linii metra – widać tam już zdecydowaną większość konstrukcji podziemnych, a w kolejnych krokach powstaną perony techniczne. Na najmniejszej stacji Zacisze powoli ruszają już prace malarskie oraz montaż systemu wentylacji. Kolejne postępy będą na bieżąco relacjonowane i podawane do mediów publicznych. 

Nowe stacje w II linii metra w Warszawie

Powołując się na wypowiedzi Michała Olszewskiego, zastępcy prezydenta m.st. Warszawy, najprawdopodobniej pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z pięciu nowych stacji na II linii metra już w drugiej połowie 2022 roku. Wówczas do dyspozycji pasażerów M2 będzie aż 17 stacji. Na Targówku powstają obecnie 3 nowe stacje – Bródno, Kondratowicza, Zacisze, jedna w obrębie dzielnicy Wola (stacja Ulrychów) oraz stacja Bemowo. Warto dodać, że to nie koniec planów rozbudowy linii metra M2. Dalsze stacje w kierunku Bemowa (stacja Lazurowa, Chrzanów, Karolin oraz STP Karolin) otrzymały już komplet decyzji administracyjnych. Spodziewany termin zakończenia prac przewidziany był na drugą połowę 2024 roku, jednak przez pandemię koronawirusa może to ulec zmianie i wydłużeniu. Z pewnością Warszawiacy już w ciągu kilku lat będą mogli liczyć na jeszcze sprawniej działającą komunikację metrem.