Warszawa coraz przyjaźniejsza dla niepełnosprawnych
Płaskie drogi, wąskie uliczki i przejazdy dla wózków dziecięcych – dzięki takiej infrastrukturze korzystanie z miejskich ulic jest łatwiejsze dla osób niepełnosprawnych, starszych i opiekunów z wózkami dziecięcymi. Co roku Warszawa wspiera regionalne projekty usuwania barier strukturalnych. Do 2023 roku w stolicy zniknie ponad 50 miejsc.
W ciągu ostatnich ośmiu lat, dzięki programowi Urzędu Infrastruktury Stołecznej, usunięto 1000 metrów kwadratowych barier budowlanych zlokalizowanych w Warszawie. Wśród zrealizowanych inwestycji znajdują się projekty obejmujące m.in.: obniżenie jezdni, montaż żółtych linii ostrzegawczych informujących o zbliżaniu się do krawędzi jezdni czy wymianę znaku asfaltowego. Te drobne zadania są bardzo ważne, wpływają na komfort wszystkich pieszych, w tym osób niepełnosprawnych, starszych, osób z dużym bagażem czy wózkami dziecięcymi. Do tej pory wykorzystano w tym celu ponad 8,6 mln.
Pomysł cyklicznego usuwania barier postawionych na ulicach stolicy narodził się w 2014 roku dzięki współpracy twórców Warszawskiej Mapy Barier, Ministerstwa Transportu i władz ruchu drogowego. Od tego czasu co roku realizowanych jest kilka projektów. Choć koszt realizacji waha się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, to z pozoru niewielka inwestycja w znaczący sposób przyczynia się do poprawy dostępności stołecznych dróg dla wszystkich użytkowników.