Obywatele apelują o poprawę komunikacji zastępczej w związku z zaplanowanym zamknięciem dojazdu do dworców WKD
Pod wpływem planowanego na wrzesień 2023 roku zamknięcia dojazdu do stacji Warszawa Zachodnia i Śródmieście, mieszkańcy Warszawy zaczęli zbierać podpisy pod petycją skierowaną do lokalnych władz. Apelują oni o intensyfikację środków komunikacji zastępczej, które mają za zadanie złagodzić skutki trwającej inwestycji w rejonie Dworca Zachodniego, która jest powodem zawieszenia działalności kluczowego dla warszawiaków odcinka Warszawskiej Kolei Dojazdowej (WKD). Petycja została wsparciem dla obaw mieszkańców po opublikowaniu przyszłych harmonogramów jazdy pociągów WKD, które mają wejść w życie od 3 września 2023 roku. Operator zachęca jednak pasażerów do korzystania z ofert innych przewoźników, takich jak Zarząd Transportu Miejskiego, Szybka Kolej Miejska czy Koleje Mazowieckie.
W treści petycji znalazło się miejsce na podkreślenie braku informacji o planowanym zwiększeniu liczby autobusów obsługujących centrum Warszawy – co jest szczególnie istotne dla pasażerów borykających się już teraz z problemem przepełnienia w godzinach szczytu. Wyrażono również obawy dotyczące ograniczonej liczby pociągów innych przewoźników odjeżdżających ze stacji Warszawa Aleje Jerozolimskie. Zgodnie z informacjami zawartymi w petycji, tylko dwa pociągi na godzinę będą kierowane w stronę centrum miasta – a te będą miały na pokładzie już sporo pasażerów z innych stacji. To może skutkować nieskoordynowanym rozkładem jazdy i utrudnić dojazd do centrum miasta.
Ponadto, autorzy petycji podkreślili, że czas podróży do centrum Warszawy dla większości miejscowości obsługiwanych przez linię WKD może się nawet podwoić, a sama podróż odbędzie się w bardzo dużym tłoku. Pisma w tej sprawie wystosowali już burmistrz Podkowy Leśnej, Artur Tusiński oraz wójt gminy Michałowice, Małgorzata Pachecka, którzy zwrócili się bezpośrednio do zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.