Zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej z Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha podczas budowy trasy tramwajowej

Od późnego wieczoru piątku, 31 stycznia, do wczesnych godzin sobotniego poranka 1 lutego, rozpoczną się prace związane z kolejnym etapem realizacji nowej trasy tramwajowej na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha w Warszawie. Oznacza to zmiany w układzie drogowym dla pojazdów oraz autobusów obsługiwanych przez Warszawski Transport Publiczny, które będą musiały skorzystać z wyznaczonych objazdów.
Nowa trasa tramwajowa ma na celu ułatwienie dojazdu do Dworca Zachodniego, który niedługo stanie się kluczowym punktem przesiadkowym dla mieszkańców zachodniej części stolicy.
Konsorcjum firm ZUE i Fabe, odpowiedzialne za wykonanie projektu, planuje zamknięcie jezdni ulicy Grójeckiej prowadzącej do alei Krakowskiej na skrzyżowaniu z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Od godziny 22:00 dnia 31 stycznia, ruch będzie kierowany jedną jezdnią, która dotychczas służyła jako droga do centrum miasta. Dla umożliwienia tego rozwiązania zostaną wzniesione tymczasowe przewiązki przez torowisko na wysokości budynków Grójecka 70 i Grójecka 114. Zastosowanie sygnalizacji świetlnej na przewiązkach ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Kierowcy podróżujący w stronę centrum będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu, natomiast ci jadący w kierunku dzielnicy Włochy – dwa.
Zmiany obejmują również ograniczenia dla kierowców poruszających się ulicą Grójecką od Okęcia. Nie będą mogli oni skręcić w lewo w ulicę Bitwy Warszawskiej 1920 r., a zamiast tego będą musieli skorzystać z objazdu wytyczonego ulicami Dickensa i Szczęśliwicką. Z drugiej strony, na Grójeckiej od strony centrum będzie obowiązywał nakaz jazdy prosto. Dojazd do ulicy Banacha będzie prowadził przez ulice Dickensa i Pawińskiego, a do ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. przez ulice Kopińską i Białobrzeską.
Wjazd z Grójeckiej w Opaczewską będzie niemożliwy, ale wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką zostanie utrzymany. Oprócz reorganizacji ruchu na ulicy Grójeckiej, wprowadzone zostaną również zmiany na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Ulica ta będzie miała wydłużony odcinek z jednym pasem ruchu – do skrzyżowania z Grójecką. Kierowcy podróżujący w obie strony będą korzystać z jezdni, która zazwyczaj służy do poruszania się w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich. W stronę ronda będzie dostępny jeden pas ruchu, natomiast w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem, będą dostępne dwa pasy – jeden dla skrętu w lewo (do centrum), a drugi dla jazdy prosto (do Banacha) lub skrętu w prawo (w stronę alei Krakowskiej).
Z powodu zmian organizacyjnych, trasy autobusów linii 154, 167, 191, 208, 414 i 521 będą musiały zostać zaadaptowane. Autobusy linii 154 (kierunek: Dworzec Zachodni) i 414 (kierunek: Bródno Podgrodzie) będą musiały skręcić z ulicy Grójeckiej w ulicę Dickensa, a następnie jechać Pawińskiego do Banacha i dalej do Bitwy Warszawskiej 1920 r. Autobusy linii 167 ominą ulicę Grójecką i skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 r. ulicami Kopińską, Sokołowskiego „Grzymały” i Alejami Jerozolimskimi do alei Prymasa Tysiąclecia. Autobusy linii 191 zakończą trasę na ulicy Banacha.
Linie nocne również będą musiały dostosować swoje trasy. N01 w kierunku Nowodworów będzie poruszać się ulicami Pawińskiego i Banacha, a N43 w kierunku Chomiczówki będzie jechać ulicami Raszyńską, Żwirki i Wigury oraz Banacha.
Wszystkie zmiany zostaną wprowadzone w celu umożliwienia realizacji budowy nowej trasy tramwajowej. Tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.