Rozpoczęcie budowy tunelu w rejonie ulicy Marsa w Rembertowie: kolejny krok ku bezkolizyjnym przejazdom przez tory

Rozpoczęcie budowy tunelu w rejonie ulicy Marsa w Rembertowie: kolejny krok ku bezkolizyjnym przejazdom przez tory

Zgodnie z najnowszymi informacjami, w warszawskiej dzielnicy Rembertów powstanie jeszcze jeden bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe. Po wiadukcie na ulicy Chełmżyńskiej, teraz przyszedł czas na tunel przy wylocie ulicy Marsa. Na ten właśnie projekt ogłoszono niedawno przetarg.

Wywołało to entuzjastyczną reakcję stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, które wspólnie ogłosiły dzisiaj przetarg na konstrukcję tunelu na trasie ulicy Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera”, pomiędzy Nowym a Starym Rembertowem. Wykonanie tej inwestycji umożliwi bezkolizyjne połączenie przez linię kolejową, co z pewnością poprawi bezpieczeństwo. Ta potrzebna zmiana jest oczekiwana od dawna przez mieszkańców dzielnicy.

Potencjalni wykonawcy mogą składać oferty do 22 listopada. Po wyborze firmy, prace zostaną zrealizowane w ciągu 29 miesięcy. Planuje się także budowę ulicy Pociskowej wraz z tunelem.

„Inwestujemy konsekwentnie, aby poprawić bezpieczeństwo i komfort mieszkańców stolicy, przekształcając niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami na bezkolizyjne wiadukty i tunele. Prace przy wiadukcie na ulicy Chełmżyńskiej w Rembertowie są już w toku, a teraz ogłaszamy przetarg na tunel w tej samej dzielnicy, na ulicy Marsa. Ale to nie koniec – w najbliższych dniach otworzymy oferty na tunel, który powstanie na trasie ulicy 1 Praskiego Pułku w Wesołej,” mówi Rafał Trzaskowski, prezydent miasta Warszawy.

Na początku trasy, na skrzyżowaniu ulic Marsa i Ilskiego, zbudowane zostanie nowe rondo. Planowany tunel będzie przebiegać pod torami kolejowymi oraz ulicą Cyrulików i będzie wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu oraz nowe przystanki autobusowe. Chodniki dla pieszych po obydwu stronach linii kolejowych zapewnią dostęp do terenów sąsiadujących, a newralgiczne punkty zostaną połączone z peronem kolejowym za pomocą podziemnych przejść. Wyjście z tunelu planowane jest w połowie alei Chruściela „Montera”, na wysokości ulicy Strażackiej. Dodatkowo, na skrzyżowaniu alei Chruściela „Montera” z ulicą Cyrulików powstanie kolejne rondo.

Ulica Bellony od skrzyżowania z ulicą Pociskową do likwidowanego przejazdu oraz ulica Marsa od przejazdu do ulicy Ilskiego zostały zaprojektowane jako drogi jednokierunkowe w stronę nowo budowanego ronda, z dopuszczeniem ruchu rowerowego pod prąd. Ulica Pociskowa uzyska połączenie z ulicą Ilskiego – będzie to droga dwukierunkowa z chodnikami po obu stronach, umożliwiająca dostęp do nieruchomości sąsiadujących z drogą, w tym do lokalnego centrum handlowego.

Realizacja tej inwestycji jest możliwa dzięki porozumieniu między m.st. Warszawą a PKP PLK SA, które określa zasady współpracy i finansowania prac związanych z budową trzech bezkolizyjnych przejazdów nad linią kolejową, czyli wiaduktu i tunelu w Rembertowie oraz tunelu w Wesołej.

W tym roku rozpoczęto już budowę wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej, który będzie biegł nad ulicami Chłopickiego i Strażacką i stanowi część drogi pomiędzy skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej. Przewiduje się, że wiadukt będzie gotowy do końca 2025 roku.

W Wesołej planuje się natomiast budowę tunelu na ulicy 1 Praskiego Pułku, gdzie zaplanowano jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, chodnik jednostronny oraz ścieżkę rowerową. W ramach projektu wybudowane zostaną trzy ronda: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, w ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo umożliwiające komunikację między ulicą biegnącą w tunelu 1 Praskiego Pułku a osiedlem Plac Wojska Polskiego.