Przetarg na budowę tunelu drogowego w dzielnicy Rembertów: dwa podmioty złożyły oferty

Dziś nastąpiło uroczyste otwarcie ofert, zgłoszonych w ramach przetargu na budowę tunelu drogowego, który ma przebiegać wzdłuż ul. Marsa i alei Generała A. Chruściela „Montera” w dzielnicy Rembertów w Warszawie. Przekop ten połączy Stary i Nowy Rembertów, poprawiając bezpieczeństwo na drogach oraz skracając czas podróży przez linię kolejową nr 2.
Realizacja tej inwestycji stanowi część naszych zobowiązań wobec mieszkańców Rembertowa – to obietnica stworzenia bezkolizyjnych, bezpiecznych przejazdów przez linię kolejową. Budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej jest już w toku i postępuje zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Planowany termin ukończenia prac to koniec bieżącego roku. Otwarcie ofert na budowę tunelu drogowego przy ul. Marsa jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji drugiej inwestycji tego typu na terenie Rembertowa. Dzięki temu, Warszawa staje się coraz bardziej przyjazna dla swoich mieszkańców – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent stolicy.
W przetargu na wykonanie tej inwestycji wpłynęły dwie oferty. Firma Budimex złożyła propozycję w wysokości około 154,6 mln zł, natomiast firma INTOP zaproponowała kwotę około 134,7 mln zł. Wybór wykonawcy odbędzie się po szczegółowym sprawdzeniu dostarczonych dokumentów. Planowany czas realizacji przewidzianej inwestycji wynosi 29 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Nowa trasa z tunelem zacznie się od skrzyżowania ulic Marsa i Ilskiego, gdzie powstanie nowe rondo. Tunel prowadzić będzie pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików z jedną jezdnią i dwoma pasami ruchu. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, które zostaną połączone z przejściami podziemnymi prowadzącymi do peronu kolejowego. Zjazd z tunelu planowany jest w alei Chruściela „Montera” w rejonie ulicy Strażackiej. Na skrzyżowaniu ulic Cyrulików i Chruściela „Montera” powstanie kolejne rondo.
Wsparcie dla tej inwestycji stanowią nie tylko budowa tunelu, ale także konstrukcja nowej ulicy Pociskowej oraz wprowadzenie zmian na kilku sąsiednich drogach. Od skrzyżowania z ul. Pociskową do miejsca, gdzie obecnie znajduje się przejazd przez tory, wybudowany zostanie nowy odcinek ulicy Bellony. Ulica ta, wraz z Marsą, od skrzyżowania z Pociskową do planowanego ronda, stanie się drogą jednokierunkową z możliwością korzystania z niej przez rowerzystów. Z kolei ulica Pociskowa zostanie połączona z ulicą Ilskiego i stanie się drogą dwukierunkową z chodnikami po obu stronach, co umożliwi dojazd do pobliskich posesji oraz centrum handlowego.
Inwestycja jest realizowana przez Miasto st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z PKP PLK SA.
W ubiegłym roku rozpoczęto budowę wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej, który będzie przechodził nad linią kolejową oraz ulicami Chłopickiego i Strażacką. Wiadukt ten ma być gotowy na koniec 2025 roku. Ponadto, w Wesołej planowana jest budowa tunelu na ulicy 1 Praskiego Pułku. Tunel ten będzie zawierał jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, chodnik jednostronny oraz ścieżkę rowerową. Projekt przewiduje także budowę trzech rond: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, na ulicy Okuniewskiej po zachodniej stronie tunelu oraz rondo umożliwiające komunikację między ulicą 1 Praskiego Pułku a osiedlem Plac Wojska Polskiego.